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NCSI

NCSI 10주년 국제컨퍼런스

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주요연사

컨퍼런스 주요연사 소개입니다.

Claes G.Fornell
- The University of Lund, Sweden 경제학 박사
- 현 University of Michigan 교수
- 국각품질조사센터 설립(National Quality Research Center)
- 현 ACSI(American Customer Satisfaction Index)개발 및 조사

Congratulations to Korea for Being one of the first countries to recognize this as early as 10 years ago. Economic globalization is now compelling many other countries to follow korea’s lead It is clear that economic growth in a global economy hinges on both productivity and buyer satisfaction. Productivity without customer satisfaction leads to loss of revenue. Customer satisfaction without productivity is too costly. Without a national measure of customer satisfaction, it is difficult to achieve a good balance between the forces for growth. With it, economic resources can be allocated for the benefit of all.

Jan Eklof
- SSE (Stockholm School of Economics)경제학 박사
- 현 SSE (Stockholm School of Economics) 학장
- 현 EPSI Rating (European Performances Satisfaction Index) 회장
(조사 및 발표 주관)
- 현 IFCF (International Foundation for Customer Focus) 이사

Congratulations to the first decade of national customer satisfaction assessment. Wishing you a successful future from the Pan-European counterpart, EPSI Rating

이춘선
- 한국과학기술원(KAIST) 산업공학 석사
- 한국과학기술원(KAIST) 테크노경영대학원 경영공학 박사
- 현 한국생산성 본부 상무
- NCSI 조사 및 발표 사업

올해로 10주년을 맞이하는 NCSI는 그 어떤조사보다 공정하면서도, 가장 신뢰할 수 있는 품질 경쟁력 지표로 평가받아 왔습니다. 따라서, NCSI 10주년 성과가 주는 메시지는 한국생산성본부에게는 물론 국내 모든 기업(관)들에게 큰 의미가 있다고 생각합니다. 앞으로도 NCSI는 국내 모든 기업이나 기관은 물론 모든 소비자까지 인정하는 최고의 고객만족도 측정지표가 되도록 최선의 노력을 다하겠습니다.

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