텍스트 크기확대축소

메인으로

NCSI

NCSI 10주년 국제컨퍼런스

  • About Conference
  • Conference program
  • Keynote Speakers
  • About 10 tear of NCSI
  • NCSI 10th Anniversary Speech n Report
  • NCSI Award
  • Conference Sponsor
  • Press
  • Gallery

NCSI 10th Anniversary Conference Speech

Key Note Speech I : Introduction of NCSI and Summary of 10 Year Research

이춘선
- 한국과학기술원(KAIST) 산업공학 석사
- 한국과학기술원(KAIST) 테크노경영대학원 경영공학 박사
- 현 한국생산성 본부 상무
- NCSI 조사 및 발표 사업
Key Note Speech I 발표 자료 링크

Key Note Speech II : Analysis between NCSI and Firm’s Financial Performance & Comparison of
				Foreign CSI to NCSI

김영찬
- 연세대학교 응용통계학 석사
- University of Michigan, Biostatistics 석사
- University of Michigan, Biostatistics 박사
- 현 연세대학교 경영학과 교수
Key Note Speech II 발표 자료 링크

차재성
- University of Michigan 박사
- CFI Group, Senior Analyst

Key Note Speech III : EPSI-Development of Customer satisfaction Studies in Europe and Beyond

Jan Eklof
- SSE(Stockholm School of Economics)경제학 박사
- 현 SSE(Stockholm School of Economics) 학장
- 현 EPSI Rating (European Performances Satisfaction
Index) 회장 (조사 및 발표 주관)
- 현 IFCF (International Foundation for Customer Focus)
이사
Key Note Speech III 발표 자료 링크

Key Note Speech IV : Recent Trend in Customer Satisfaction and Future Paradigm

Claes G.Fornell
- The University of Lund, Sweden 경제학 박사
- 현 University of Michigan 교수
- 국각품질조사센터 설립
(National Quality Research Center)
- 현 ACSI(American Customer Satisfaction Index)
개발 및 조사
Key Note Speech IV 발표 자료 링크

NCSI 10th Anniversary Report

Report I : NCSI Accomplishment and Future Challenges

Report II : The National Customer Satisfaction Index at 10 years - A Summary of Findings & Implications

내용 인쇄